” Enkelt uttryckt är möten företagsevenemang som toppmöten, konferenser och workshops byggda kring noggrant utvald kommunikation, ofta organisatoriska förändringar eller strategiutrullningar etc.
Målet är att sprida viktiga budskap och engagera publiken. Möten är vad vi kallar tvåvägskommunikation, medan händelser ofta är exempel på enkelriktad kommunikation.
De är verkliga liveupplevelser; saker som galamiddagar, föreställningar och konserter. Här är vårt jobb att lämna ett evigt intryck på publiken.
Det är vår erfarenhet att möten och evenemang oftast överlappar varandra, men oavsett format är vårt sätt att arbeta på Lundström detsamma för både möten och event. Vi har alltid en helhetssyn i allt vi gör.”
Vi producerar möten och evenemang baserade på människor, så att vi alltid ansluter till hjärtat när vi utformar en levande kommunikationsupplevelse - det är det som verkligen rör sinnet. Och kärnan i allt är berättande som förstärker värderingar och nyckelbudskap.
Vid företagsmöten, som ledningstoppmöten och konferenser, kan budskapen delas kreativt med intressanta talare/presentatörer, med problemlösningsworkshops och med filmer som ger publiken energi. Gör det oväntade och det kommer att ge resultat.
Hur känner deltagarna när de lämnar evenemanget? Hur vädjade vi till deras sinnen? Gjorde nyckelbudskapen en inverkan som rörde dem? Om så är fallet, då har vi gjort vårt jobb.
Vi brukar säga att 80% av ett evenemang går till forskning, koncept, strategi och detaljplanering; 10% går till själva evenemanget och resterande 10% går till uppföljning efter evenemanget.
Vissa av våra kunder gillar att vara involverade i den dagliga planeringsprocessen, men andra lämnar detaljerna till oss. Vi gillar att arbeta som ett team - med våra kunder, deras medarbetare och leverantörer för att säkerställa att vi uppnår bästa resultat.
Förberedelser kräver en strukturerad plan och en coach som tar ansvar och guidar projektledningsgruppen hela vägen till evenemangsdagen. Den uppmärksamheten på detaljer är avgörande varje steg på vägen. Först då kan du uppnå en levande kommunikationsupplevelse som verkligen kommer att förvandla din publik. Så ja, resan är lika viktig som destinationen.
Oavsett process kan kunderna vara lugna med vetskapen om att de har valt en samarbetspartner som är stolt över hantverket av evenemangsproduktion och kärnkommunikation.
Vi har varit i branschen sedan 2004 och våra nöjda kunder som fortsätter att komma tillbaka till oss är ett bevis på att vi levererar. Att leverera innebär att vidta åtgärder och vara ansvarig från koncept- och designfasen hela vägen fram till genomförandet av evenemanget.
Vi kan hantera ett möte eller evenemang och alla pusselbitar som går in i planering och genomförande, men vissa kunder kanske bara behöver specifika kompetenser som evenemangshantering, 3D-teknisk design eller teknisk produktion.
Vi har tillgång till ett omfattande partnernätverk, både lokalt i Sverige och utomlands.