Vårt femte år av samarbete utmanades definitivt år 2020. VD:n för JYSK Sverige, Johan Sjödin, ville inte svika sina anställda genom att ställa in evenemanget efter ett år av rekord inom organisationen. Johan var övertygad om att en alternativ lösning till det fysiska eventet var bättre än att ställa in det...Och vi kunde inte vara med överens!
Vi fick uppdraget att omvandla konceptet till ett digitalt event, och inte bara en enkel videostream - Han ville skapa en fullständig galakänsla online och integrera med alla som satt hemma och ge dem en upplevelse så likt det faktiska live eventet som möjligt, det som de är vana vid. Allra viktigast var att se till att de verkligen kände sig uppskattade och sedda av ledningsgruppen.
Vår lösning blev JYSK Galan 2020 goes digital - Ett helt nytt gala-koncept, i full skala!
Årets gäster var i sina egna vardagsrum och vi sände falan i TV-show format. Tillsammans hade vi en tvåvägs interaktion med dialoger via video, chattrum och tävlingar under kvällen för att skapa mer engagemang och närvaro.
Gästerna hade i förväg fått hem galaboxar innehållande en 3-rättersmeny att laga själva hemma, en SPA-gåva för deras lediga dag och recept från en professionell kock som stöd vid matlagningen. För att verkligen förhöja deras smakupplevelse spelade vi även in korta versioner av hur man förbereder middagen hemma. Dessutom höll vi en live matlagning i studion med kocken Maria Zihammou strax innan galan började.
Vårt femte år av samarbete utmanades definitivt år 2020. VD:n för JYSK Sverige, Johan Sjödin, ville inte svika sina anställda genom att ställa in evenemanget efter ett år av rekord inom organisationen. Johan var övertygad om att en alternativ lösning till det fysiska eventet var bättre än att ställa in det...Och vi kunde inte vara med överens!
Vi fick uppdraget att omvandla konceptet till ett digitalt event, och inte bara en enkel videostream - Han ville skapa en fullständig galakänsla online och integrera med alla som satt hemma och ge dem en upplevelse så likt det faktiska live eventet som möjligt, det som de är vana vid. Allra viktigast var att se till att de verkligen kände sig uppskattade och sedda av ledningsgruppen.
Vår lösning blev JYSK Galan 2020 goes digital - Ett helt nytt gala-koncept, i full skala!
Årets gäster var i sina egna vardagsrum och vi sände falan i TV-show format. Tillsammans hade vi en tvåvägs interaktion med dialoger via video, chattrum och tävlingar under kvällen för att skapa mer engagemang och närvaro.
Gästerna hade i förväg fått hem galaboxar innehållande en 3-rättersmeny att laga själva hemma, en SPA-gåva för deras lediga dag och recept från en professionell kock som stöd vid matlagningen. För att verkligen förhöja deras smakupplevelse spelade vi även in korta versioner av hur man förbereder middagen hemma. Dessutom höll vi en live matlagning i studion med kocken Maria Zihammou strax innan galan började.
Det var en underbar kväll fylld med livemusik, fantastiska utmärkelser till anställda, ledningsgruppen som var på plats och testade rollen som TV-värdar, fantastisk mat, skratt och framförallt firande!
Vår cook-along hade över 350 tittare och galan hade över 1150 digitala gäster.
Tack JYSK för att ni visade vägen inom employer branding. Det är en glädje att arbeta tillsammans med ett företag som vågar prova nya sätt!