HÄNDELSE - MÖTEN VAD ÄR SKILLNADEN?

” Enkelt uttryckt är möten företagsevenemang som toppmöten, konferenser och workshops byggda kring noggrant utvald kommunikation, ofta organisatoriska förändringar eller strategiutrullningar etc.

Målet är att sprida viktiga budskap och engagera publiken. Möten är vad vi kallar tvåvägskommunikation, medan händelser ofta är exempel på enkelriktad kommunikation. De är verkliga liveupplevelser; saker som galamiddagar, föreställningar och konserter. Här är vårt jobb att lämna ett evigt intryck på publiken.

Det är vår erfarenhet att möten och evenemang oftast överlappar varandra, men oavsett format är vårt sätt att arbeta på Lundström detsamma för både möten och event. Vi har alltid en helhetssyn i allt vi gör.”

EVENT - MÖTEN - VAD ÄR SKILLNADEN?
”Enkelt uttryckt är företagsevenemang som ledningsmöten, konferenser och workshops byggda kring noggrant utvald kommunikation, ofta organisatoriska förändringar eller strategiimplementeringar etc.

Målet är att sprida viktiga budskap och engagera publiken. Möten är vad vi kallar tvåvägskommunikation, medan event ofta är exempel på enkelriktad kommunikation.
De är verkliga liveupplevelser; saker som galamiddagar, föreställningar och konserter. Här är vårt jobb att lämna ett bestående intryck hos publiken.

Det är vår erfarenhet att möten och evenemang oftast överlappar varandra, men oavsett format är vårt sätt att arbeta på Lundstrom detsamma. Vi har alltid en helhetssyn i allt vi gör.”
#lundstromevent
VÅR METODIK
BUDSKAPET ÄR NYCKELN

Vi producerar möten och event baserade på människor, vilket innebär att vi alltid strävar efter att skapa en levande kommunikationsupplevelse som når hjärtat - det är det som verkligen kan beröra. Kärnan i allt vi gör är storytelling som förstärker värderingar och budskap.

Vid företagsmöten, som ledningsmöten och konferenser, kan budskapen delas kreativt med intressanta talare/presentatörer, med workshops och med filmer som ger publiken energi. Gör det oväntade och det kommer att ge resultat.

Hur känner deltagarna när de lämnar evenemanget? På vilket sätt tilltalade vi deras sinnen?  Gjorde nyckelbudskapen en inverkan som berörde dem? Om så är fallet, då har vi lyckats med vårt uppdrag.

DET HANDLAR OM RESAN

Vi brukar säga att 80% av ett evenemang går till research, koncept, strategi och detaljplanering; 10% går till själva evenemanget och resterande 10% går till uppföljning efter evenemanget.

Vissa av våra kunder gillar att vara involverade i den dagliga planeringsprocessen, men andra lämnar detaljerna till oss. Vi gillar att arbeta som ett team - med våra kunder, deras medarbetare och leverantörer för att säkerställa att vi uppnår bästa resultat.

Förberedelser kräver en strukturerad plan och en coach som tar ansvar och guidar projektgruppen hela vägen till evenemangsdagen. Den uppmärksamheten på detaljer är avgörande i varje steg av processen. Först då kan du uppnå en levande kommunikationsupplevelse som verkligen kommer att transformera din publik. Så ja, resan är lika viktig som destinationen.

Oavsett process kan kunderna vara lugna med vetskapen om att de har valt en samarbetspartner som är stolta över hantverket av evenemangsproduktion och kommunikation.

ETT HOLISTISKT FÖRHÅLLNINGSSÄTT

Vi har varit i branschen sedan 2004 och våra nöjda kunder som fortsätter att komma tillbaka till oss är ett bevis på att vi levererar. Att leverera innebär att vidta åtgärder och vara ansvarig från koncept- och designfasen hela vägen fram till genomförandet av evenemanget.

Vi kan hantera ett möte eller evenemang och alla pusselbitar som ingår i planering och genomförande, men vissa kunder kanske bara behöver specifika kompetenser som evenemangshantering, 3D-teknisk design eller teknisk produktion.

Vi har tillgång till ett omfattande partnernätverk, både lokalt i Sverige och utomlands.